11 януари 2022 година

По средата в столичната галерия Аросита

“По средата” в столичната галерия “Аросита”

Творбите на двете художнички са отражения на реалността чрез лични преживявания, движещи се между абстрактни пейзажи и прецизно изрисувани форми.

До 19 януари столичната галерия Аросита представя “ПО СРЕДАТА” – изложба на Десислава Унгер и Ленче Андонова. Тази изложба разглежда представата за времето и пространството. Времето като реалност, в която всеки един от нас живее и създава. Творбите на двете художнички са отражения на реалността чрез лични преживявания, движещи се между абстрактни пейзажи и прецизно изрисувани форми. В тях се създава междинно, безвремево пространство, където се срещат идеите им, там някъде по между, по средата се ражда емоционален пейзаж, символ на времето, което тече или спира. В монументалната графика на Десислава откриваме една самотна къща в средата на идиличен планински пейзаж. Къщата е в центъра на пространството, в центъра на света или центърът е самият човек, движещ и променящ се. В серията рисунки „Във вихъра“ се преплитат няколко пласта развихрени цветни петна и конкретни форми, символи на границата с невидимото. Десислава Унгер се интересува от човека, от болката и мечтите му, от важността на съществуването му, от животът, който се противопоставя на хаоса и зависимостта ни един от друг. Ленче Андонова анализира темата за времето чрез спомените, чрез натрупването и наслагването на обекти, понякога до степен на изличаването им. Серята „Reminiscence“ се състои от картини, вдъхновени от избледняващи спомени. Колажи с пощенски марки са покрити с хартиени плътни облаци, поглъщащи съществуващият образ. Te създават непрозрачнa тъкан, която оставя само няколко неясни форми на заден план, като далечен спомен. „Calendula“, е композиция от малки обекти, вдъхновена от архитектурата на растенията, техният филотаксис, естествената им геометрия, която се претопява в монохромни спирали. Самият процес на натрупване и колекциониране на обектите, като материал за произведенията продължава понякога с години. Повтаряемостта, отстраняването на обекта от контекста и употребата му, в случая – пощенски марки, торбички от чай, използвана хартия и бирени тапи, изследва паметта на материала и границите му на повторна употреба и трансформация. Десислава Унгер и Ленче Андонова завършват заедно живопис в Националната Художествена Академия в ателието на Андрей Даниел. От тогава ги свързва близко приятелство, споделяне на идеи и общи проекти. Живеят в различни държави и пътищата им се засичат по средата в София .

Нашият уебсайт използва бисквитки, за да подобри разглеждането му във Вашия браузър.
X