Министърът на туризма Мирослав Боршош покани артисти от цял свят да създадат плакат, вдъхновен от България

Министърът на туризма Мирослав Боршош покани артисти от цял свят да създадат плакат, вдъхновен от България

Каним артисти от цял свят да създадат плакат, вдъхновен от България — такава, каквато я виждат или тепърва ще откриват. Истинска, вдъхновяваща и уникална. Това написа министърът на туризма Мирослав Боршош в официалния си профил във Фейсбук, информира БТА.

Той публикува и снимка на емблематичен плакат на проф. Божидар Йонов, с който през 1970 г. печели първа награда на Международния конкурс за туристически плакат в Милано. „Днес той отново се завръща на световната сцена — като вдъхновение за първия по рода си международен конкурс за туристически плакат, организиран от България“, отбелязва министър Боршош.

Както БТА писа, Международното триенале на сценичния плакат обяви конкурс на 8 май в БТА за туристически плакат на България в партньорство с Министерството на туризма, Съюза на българските художници, Националната художествена академия и БТА. Това се случи на 8 май в Националния пресклуб на БТА в София. По време на събитието бе сключен договор за медийно партньорство между БТА и сдружение „Международно триенале на сценичния плакат – София“. Подписи под документа сложиха генералният директор на БТА Кирил Вълчев и проф. Божидар Йонов.

Целта на конкурса е създаването на плакат, който в концентриран вид разкрива красотата на България и нейния положителен образ като примамлива целогодишна дестинация. Върху плаката задължително трябва да бъде изписано името „България/Bulgaria“. Няма други изисквания за използване на лого или слоган. Резултатите от конкурса ще бъдат обявени до края на юли.  Наградният фонд е в размер на 10 000 евро. Ще бъде присъдена първа награда – 3000 евро, три равностойни награди по 2000 евро и поощрителна награда от 1000 евро. Журито си запазва правото да разпредели наградите в зависимост от качеството на получените предложения, в рамките на обявения награден фонд. С наградените и номинираните плакати ще бъде организирана изложба.

„Международното триенале на сценичния плакат има изключително много контакти в цял свят с автори, които работят в областта на т.нар. изкуство плакат. Надявам се, че ще получим едни много интересни плакати, свързани с България, защото на мен ще ми е много интересно да видя как мисли един художник във връзка с това, което е чувал за България. Много автори тепърва ще разтворят книги и интернет, за да се поинтересуват от България, да видят какво има тук. Ето така става рекламата за България, без да искаме“, каза на представянето на 8 май проф. Божидар Йонов, съосновател на триеналето, заедно с Албена Спасова.

“БТА ще разпространи информацията за международния конкурс сред своите партньори. Ние имаме двустранни договори с 50 национални информационни агенции, така че чрез английската ни емисия ще достигне до много широк кръг държави възможността за участие на автори в международния конкурс“, каза Кирил Вълчев на събитието на 8 май.

Това е първият до момента международен конкурс за рекламни плакати, посветени на България, поясни тогава Албена Спасова. Обръщайки поглед назад, ние се опитахме да реконструираме картината какво се е случвало в полето на рекламния туристически плакат и изключително бяхме въодушевени от смелата идея на Министерството на туризма за обявяване на конкурс, по наше настояване той е международен. Без съдействието на Министерството на туризма не би бил възможен подобен конкурс, защото за първи път в българската практика има осигурен награден фонд, който е в рамките на 10 000 евро, което прави конкурсът абсолютно съпоставим с това, което се случва по света с колегите от Финландия, Франция, Испания и така нататък. Имаме няколко предизвикателства. Съвсем умишлено в статуса на конкурса е абсолютно свободен, не искаме да насочваме участниците в дадена посока – били то културен туризъм, кулинарен туризъм, идеята е за един синтезиран, ефектен образ. Силно се надяваме, че в следващите два месеца това ще провокира вниманието на световната и на българската колегия. Конкурсът е явен, в него могат да участват и студенти включително“, каза Албена Спасова.

В централното фоайе на СБХ, в сградата на ул. „Шипка 6“, са показани 18 плаката, създадени в периода между 30-те и 70-те години на миналия век. „Прави  впечатление, че сред авторите, които са представени, има големи майстори на българската визуална култура като Дечко Узунов и Иван Кирков. Не е задължително всеки да е плакатист , има работи на Евгени Йонов, на Божидар Йонов. Има какво да се разкаже от историята, това е лека препратка, реверанс към миналото, с надежда, че ще получим много нови идеи“, каза още Албена Спасова.

Нашият уебсайт използва бисквитки, за да подобри разглеждането му във Вашия браузър.