Френският орган за защита на личните данни съобщи, че е наложил глоба на американския технологичен гигант Microsoft в размер на 60 млн. евро за принуждаване на потребителите към приемане на рекламни бисквитки. Това е най-голямата глоба, наложена през 2022 г. от Националната комисия за технологиите и свободите (CNIL).
Френският регулаторен орган заяви, че глобата е оправдана отчасти поради печалбите, които дружеството е реализирало от реклами, непряко генерирани от данните, събрани чрез “бисквитките” – малките файлове с данни, които проследяват сърфирането онлайн. На компанията е даден срок от три месеца да отстрани проблема, като е възможно да бъде наложена допълнителна глоба от 60 000 евро на ден при просрочване.
Миналата година Националната комисия за технологиите и свободите (CNIL) съобщи, че ще извърши едногодишни проверки на сайтове, които не спазват правилата за използване на уеб бисквитки. Също миналата година комисията санкционира Google и Facebook с глоби в размер съответно на 150 млн. и 60 млн. евро за подобни нарушения.