Само на територията на Столичната община има над 670 000 домакинства. Всяка година те получават средно по 15 кг. листовки и брошури. Така годишно се разнасят над 10 000 тона нежелана поща. Това са между 170 и 240 хиляди изсечени дървета. Всичко това обаче може да спре, ако се включим в инициативата „СТОП на рекламата“. „На много хора им е неприятно, че пощенските им кутии приличат на кошчета за боклук. Препълнени са с рекламни брошури и листовки, които те дори не четат. С механизма „СТОП на рекламата“ те могат да се откажат от тях. Това става като влязат на сайта ни: www.stopreklama.net, и поръчат своя безплатен стикер. Ние им го изпращаме, залепят го на пощенските си кутии и така ще намалят получаването на нежеланата поща“, каза Марина Христева. Пилотно проектът ще започне само в София, а организаторите смятат, че това е екологичен механизъм, който може да помогне за това големите търговски вериги да намалят употребата на хартията за реклама. „Големите рекламодатели имат интерес да се откажат да правят такива големи тиражи, стига обаче да постигат същите маркетингови цели. И ние им казваме така: ние ще ви дадем точната информация за това по квартали, колко хора са се отказали. Използвайки тази информация вие пак можете да си печатате и да пускате в тези пощенски кутии, които не са маркирани със стикер и не дразнейки всички останали и да постигате маркетинговите си цели, тоест продажбите си с по-малко пари“, каза Георги Табаков. Проектът е финансиран по Оперативна програма „Околна среда“, със средства от ЕС и републиканския бюджет. Той предвижда да има и екопосланици, които ще разясняват на хората защо е важно да се намали употребата на хартия и да се откажат от рекламите. След определен период ще се направи и статистика колко рекламни материали са получавали домакинствата преди и след началото на „СТОП на рекламата“.
Автор: Александра Тасева