Програмата, подготвена от Симеон Пиронков е с творби, които рядко намират място в музикалните зали в България. Софийската публика ще има удоволствието да чуе на 17 февруари симфоничната поема „Зигфрид идилия“ от Рихард Вагнер, Концерт за пиано и струнен оркестър (1979 г.) от Алфред Шнитке и Шест пиеси за голям оркестър на Антон Веберн. Солист на вечерта в зала “България” ще бъде проф. Борислава Танева.
Вагнер пише „Зигфрид-идилия“ в щастлив период от живота си. Поемата е подарък за 33-ия рожден ден на съпругата му, която го дарява със син, наречен Зигфрид ( на името на героя едноимената опера – трета част от тетралогията „Пръстенът на нибелуннгите“).
Концертът за пиано и струнни от Шнитке е посветен на Владимир Крайнев, който е негов първи изпълнител през декември 1979 в Санкт Петербург. Първоначалната идея за творба за пиано и оркестър е била за цикъл от „вариации на тема”. Необичайното е, че темата, чиито елементи се подлагат на вариране, всъщност кристализира в края. Наред със София Губайдулина и Едисон Денисов Шнитке олицетворява руския музикален ъндърграунд, чиято всяка поредна премиера преминава при изключителен професионален интерес.
Пиер Булез определя Веберн като „единственото предверие на музиката на бъдещето“. Той е смел новатор, изпреварващ дори Шьонберг и Берг в рамките на нововиенската школа, и в същото време стожер на християнските ценности и високите идеали за истина, добро, чистота и непреходна красота. В музиката му се съчетават моменти на изключителна нежност с пределна звукова острота, на строг звуков аскетизъм с изящество на линии и тембри.
Билети за концерта са налични на касата на зала „България“ и в Ивентим.